VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
Vznik smluvního vztahu
Smluvní vztah mezi cestovní kanceláří Alka-Tour Brno, spol. s r.o. (dále jen „CK“) a zákazníkem vzniká na základě zákazníkem
(příp. jeho pravomocným zástupcem) podepsané písemné smlouvy o zájezdu uzavřené
dle občanského zákoníku 89/2012 Sb., potvrzené CK, (příp. jejím zplnomocněným
prodejcem). Předáním vyplněné a podepsané smlouvy o zájezdu zákazník stvrzuje,
že tyto Všeobecné obchodní podmínky CK uznává a souhlasí s nimi.
Potvrzením smlouvy o zájezdu se CK zavazuje zákazníkovi zabezpečit služby
v dohodnutém rozsahu a kvalitě. CK si vyhrazuje právo oznámit před
uzavřením smlouvy změny údajů uvedených v katalogu zájezdů.
V takovémto případě, kdy údaje na přihlášce a v katalogu se
odlišují, jsou závazné údaje, uvedené na smlouvě o zájezdu. Zákazník uděluje
souhlas CK se zpracováním svých osobních údajů za účelem nabídky služeb
cestovního ruchu poskytovaných nebo zprostředkovaných CK.
Platební podmínky
CK je oprávněna požadovat zálohu ve výši minimálně 50% z celkové ceny
(včetně fakultativních služeb), doplatek celkové ceny zákazník
uhradí nejpozději 30 dnů před realizací zájezdu. V případě vzniku
smluvního vztahu v době kratší než 30 dnů před realizací zájezdu
zákazník uhradí 100% celkové ceny. V případě nedodržení termínu
úhrady ceny zájezdu zákazníkem je CK oprávněna jeho účast na zájezdu zrušit
s tím, že náklady spojené se zrušením účasti (stornopoplatky) hradí
zákazník.
Cena zájezdu
CK je oprávněna nejpozději 20 dnů před zahájením zájezdu zvýšit cenu
zájezdu v případě, že dojde ke zvýšení:
a) ceny za dopravu vč. cen pohonných hmot
b) plateb spojených s dopravou, které jsou zahrnuty v ceně zájezdu
c) směnného kurzu české koruny použitého pro stanovení ceny zájezdu
v průměru o více než 10%.
Písemné oznámení o zvýšení ceny zašle CK zákazníkovi nejpozději 20 dnů před
zahájením zájezdu. Je-li CK nucena zvýšit
cenu zájezdu za jiných než výše uvedených podmínek, navrhne zákazníkovi
změnu smlouvy.
Práva a povinnosti cestovní kanceláře
Pořadatel
doručí zákazníkovi vhodným způsobem nejpozději 7 dnů před zahájením zájezdu
další podrobné a pro zákazníka důležité údaje o všech skutečnostech, které zná,
nejsou-li již obsaženy ve smlouvě nebo v potvrzení o zájezdu, anebo v katalogu,
který zákazníkovi předal.
Práva a povinnosti zákazníka
K základním právům zákazníka patří:
Právo písemně oznámit CK, že se místo něho zájezdu zúčastní jiná osoba
v případě, že v oznámení je současně prohlášení nového zákazníka, že
souhlasí s cestovní smlouvou a splňuje všechny podmínky k účasti na
zájezdu. Toto oznámení zákazník doručí CK nejpozději 7 dnů před odjezdem. Původní a nový zákazník
společně a nerozdílně odpovídají za zaplacení ceny zájezdu a nákladů, které CK vzniknou v souvislosti se změnou
zákazníka
K základním povinnostem zákazníka patří:
a) zaplatit cenu zájezdu v souladu s platebními
podmínkami a prokázat to dokladem o zaplacení; neuhradí-li zákazník celou
b) dostavit se ve stanoveném čase na místo srazu se všemi
doklady požadovanými podle cestovních pokynů
c) při cestách do zahraničí mít u sebe
všechny doklady požadované pro vstup do příslušných zemí, cizí státní
příslušníci
jsou povinni se informovat o vízové povinnosti u zastupitelství zemí, kam
cestují, respektive které budou projíždět a potřebná víza si obstarat sami
d) řídit se pokyny technického průvodce zájezdu nebo jiné cestovní
kanceláří určené osoby a dodržovat předpisy platné v navštívené zemi, resp. místě a objektu; v případě porušení
právních předpisů nebo závažného narušování programu či průběhu zájezdu je CK oprávněna zákazníka ze zájezdu vykázat, přičemž tento
ztrácí nárok na další služby stejně tak jako nárok na úhradu nevyužitých služeb
e) zdržet se jednání, které by mohlo ohrozit, poškodit nebo omezovat
ostatní účastníky zájezdu
f) uhradit event. škodu, kterou způsobil v dopravním
prostředku nebo v ubytovacím aj. zařízení, kde čerpal služby zajištěné dle cestovní smlouvy
Zpracování osobních údajů
zákazníků
1. Zákazník bere na
vědomí, že CK zpracovává osobní údaje, které zákazník poskytl či poskytne CK
v souvislosti s jednáním o smlouvě o zájezdu či jiné
smlouvě mezi zákazníkem a CK, jejím uzavřením a plněním, a dále
osobní údaje, které CK shromáždí v souvislosti s poskytováním
sjednaných služeb zákazníkovi. Zpracovávány budou zejména identifikační a
kontaktní údaje zákazníka a další informace uvedené ve smlouvě nebo
shromážděné v souvislosti s jejím plněním.
2. Pokud zákazník
sdělí CK informace týkající se jeho zdravotního stavu, bere na vědomí
a uzavřením smlouvy s CK výslovně souhlasí s tím, že CK bude
takové citlivé osobní údaje zpracovávat v souladu s tímto článkem
k účelům
podle odst. 6 písm.
a) a b).
3. CK při
zpracování osobních údajů zákazníků dodržuje obecně závazné právní předpisy,
především Nařízení Evropského Parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27.
dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním
osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení
směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů), dále jen
„GDPR“ a dbá na ochranu soukromého a osobního života zákazníků.
4. Zákazník není
podle žádného obecně závazného právního předpisu povinen poskytnout CK své osobní
údaje; poskytnutí osobních údajů je zcela dobrovolné. Bez poskytnutí osobních
údajů však nemůže být uzavřena ani plněna smlouva o zájezdu či jiná
smlouva uzavřená mezi zákazníkem a CK.
5. CK bude
zpracovávat osobní údaje zákazníka automatizovaně v rámci elektronické
databáze i manuálně v listinné
6. Osobní údaje
zákazníka bude CK zpracovávat pouze k následujícím účelům:
a) poskytování
sjednaných služeb a služeb s tím souvisejících na základě čl. 6 odst.
1 písm. b) GDPR;
b) ochrana práv
a právem chráněných zájmů CK, zejména určení, výkon nebo obhajoba právních
nároků CK na základě
c) dodržení právní
povinnosti CK stanovené obecně závazným právním předpisem na základě čl. 6
odst. 1 písm. c) GDPR
(např. povinnost CK
uchovávat daňové doklady podle zákona o dani z přidané hodnoty);
d) marketingové
a obchodní účely na základě čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR z důvodu
existence oprávněného zájmu CK.
7. Osobní údaje
budou zpracovávány pouze po dobu, která je nezbytná vzhledem k účelu
jejich zpracování.
a) k účelu
podle čl. 6 odst. a) budou osobní údaje zákazníků zpracovávány do zániku
závazků z příslušné smlouvy o zájezdu či jiné smlouvy uzavřené mezi
zákazníkem a CK;
b) k účelu podle
čl. 6 odst. b) budou osobní údaje zpracovávány do konce 5. kalendářního roku
následujícího po zániku závazků z příslušné smlouvy; a pokud zákazník
v uvedené době zahájí proti CK soudní, správní či jiné řízení, po dobu
trvání takového řízení a dále po dobu 3 kalendářních měsíců od jeho
ukončení;
c) k účelu
podle čl. 6 odst. c) budou osobní údaje zpracovávány po dobu trvání příslušné
právní povinnosti CK;
d) k účelu
podle čl. 6 odst. d) budou osobní údaje zpracovávány do doby, než zákazník
vyjádří svůj nesouhlas s takovým zpracováním.
8. Nejpozději do 3
kalendářních měsíců po skončení kalendářního roku, ve kterém uplynula doba
zpracování podle článku 7, budou příslušné osobní údaje, u kterých pominul
účel jejich zpracování, zlikvidovány či anonymizovány. Anonymizací
osobního údaje se rozumí odstranění identifikátorů zákazníka v takovém
rozsahu, že je trvale a nenávratně znemožněna jeho identifikace.
Zpracovávané informace v důsledku provedené anonymizace
přestanou mít charakter osobního údaje.
9. Za účelem
uvedeným v čl. 6 odst. a) bude CK v nezbytném rozsahu předávat osobní
údaje zákazníka třetím osobám,
které budou
zákazníkovi poskytovat sjednané služby nebo budou poskytnutí takových služeb
zprostředkovávat. Tito příjemci osobních údajů budou osobní údaje zákazníka
zpracovávat jako správci odpovídající za prováděné zpracování. Zejména se jedná
o následující kategorie příjemců:
a) provozovatel
zařízení, ve kterém má být zákazník ubytován;
b) poskytovatel
služeb letecké přepravy;
c) pojišťovna
spolupracující s CK, pokud byla se zákazníkem sjednána služba cestovní
pojištění;
d) zastupitelský
úřad cizího státu, pokud byla se zákazníkem sjednána služba zajištění víza;
e) poskytovatel
dalších služeb, které si zákazník objednal (např. pronájem aut, rezervace parkování).
10. Osobní údaje
zákazníka mohou být dále v nezbytném rozsahu předávány zpracovateli, se
kterým CK uzavřel smlouvu
o zpracování
osobních údajů. Jedná se zejména o osoby odlišné od zaměstnanců CK, které
zákazníkům poskytují delegátský servis, a obchodní zástupce CK.
11. Zákazník bere
na vědomí, že CK může jeho osobní údaje poskytnout dožadujícímu orgánu veřejné
moci (např. soud či
policie ČR),
a to v rozsahu a za podmínek stanovených obecně závaznými
právními předpisy.
12. Při zpracování
osobních údajů podle č. 9. a 10. bude docházet k předávání osobních
údajů do třetích zemí, ve kterých si zákazník objednal ubytování či poskytnutí
jiné služby. CK vyvine maximální úsilí, aby bylo zajištěno bezpečné předání
osobních údajů a jejich důvěrnost při předávání do třetí země. Zákazník
nicméně bere na vědomí, že pokud si objedná zájezd, pobyt či jiné služby
cestovního ruchu v zemi mimo Evropskou unii či Evropský hospodářský
prostor, ve vztahu ke které neexistuje rozhodnutí Evropské komise podle čl. 45 odst.
3 GDPR, budou jeho osobní údaje předány do dané třetí země příslušnému správci
podle čl. 13.9 těchto podmínek. Uzavřením smlouvy s CK zákazník výslovně
souhlasí s tím, že osobní údaje budou do dané třetí země předány
i v případě, že nejsou poskytovány vhodné záruky podle čl. 46 GDPR,
a nelze tedy zaručit řádnou a odpovídající ochranu předávaných
osobních údajů.
13. Zákazník má
v souvislosti se zpracováním osobních údajů celou řadu práv, včetně práva
požadovat od CK přístup ke svým osobním údajům (za podmínek čl. 15 GDPR),
jejich opravu nebo výmaz (za podmínek čl. 16 nebo čl. 17 GDPR), popřípadě
omezení zpracování (za podmínek čl. 18 GDPR). Za podmínek uvedených v čl.
20 GDPR může zákazník uplatnit právo na přenositelnost údajů. Za podmínek
uvedených v čl. 21 GDPR má zákazník právo vznést námitku proti prováděnému
zpracování. Dotazy a žádosti týkající se zpracování osobních údajů mohou
zákazníci adresovat na emailovou adresu: info@alkatour.cz nebo na tel. 602 535 189.
14. Pokud se
zákazník domnívá, že jsou jeho osobní údaje zpracovávány v rozporu
s právními předpisy, má právo obrátit se na CK s žádostí
o zjednání nápravy. Jestliže bude žádost zákazníka shledána oprávněnou, CK
neprodleně odstraní závadný stav. Tím není dotčena možnost zákazníka podat
stížnost přímo u Úřadu pro ochranu osobních údajů.
15. Objednávkou
zájezdu a případně uzavřením smlouvy o zájezdu či jiné smlouvy uzavřené mezi
zákazníkem a CK, která
Odstoupení od smlouvy ze strany cestovní kanceláře
CK je oprávněná zrušit zájezd nejpozději 20 dnů před realizací zájezdu. CK
si vyhrazuje právo zrušit zájezd, jestliže nebylo dosaženo minimálního počtu 30
účastníků, o zrušení zájezdu je CK povinna zákazníka informovat nejpozději 5
dnů před odjezdem. Při menším počtu účastníků může být doprava realizována
mikrobusem, minibusem nebo pravidelnou autobusovou dopravou. Zájezd doprovází
technický průvodce.
Odstoupení od smlouvy ze strany zákazníka, stornopoplatky
Zákazník má právo kdykoliv před začátkem zájezdu odstoupit od smlouvy o
zájezdu. Toto odstoupení je písemné. Smluvní vztah je zrušen a účast stornována
ke dni, kdy je písemné odstoupení (storno) doručeno cestovní kanceláři.
Celkovou cenou se rozumí plná prodejní cena.
Pokud zákazník odstoupí od smlouvy, je povinen uhradit CK
následující stornopoplatky:
- při
stornování v období do 61 dnů před začátkem zájezdu: 10 % z celkové
ceny zájezdu
- při
stornování v období od 60 do 30 dnů před začátkem zájezdu: 30 % celkové
ceny zájezdu
- při
stornování v období od 29 do 8 dnů před začátkem zájezdu: 80 %
celkové ceny zájezdu
- při
stornování v období 7 dnů a méně před začátkem
zájezdu: 100 % celkové ceny zájezdu
Pokud se zákazník nedostaví na zájezd nebo zmešká odjezd nebo je ze
zájezdu vyloučen, má CK nárok na úhradu plné ceny zájezdu.
V případě, že zákazník v průběhu zájezdu svévolně zruší část zájezdu
nebo nevyčerpá některou ze zaplacených služeb, nemá nárok na finanční náhradu
za nečerpané služby.
Reklamace, odpovědnost za škody
V případě, že rozsah nebo kvalita poskytnutých služeb je nižší, než
byla předem dohodnuta, vzniká zákazníkovi právo na reklamaci. Své nároky z
reklamace zákazník uplatňuje u CK bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce
od skončení zájezdu. Po uplynutí této lhůty může zákazník uplatňovat nároky jen
tehdy, jestliže k nedodržení této lhůty došlo bez jeho zavinění, jinak právo
zaniká. Při výskytu závad v plnění zákazník
společně působí tak, aby se eventuálním škodám zabránilo nebo aby byly
co nejmenší. Zákazník by měl veškeré svoje výhrady neprodleně sdělit v místě
vzniku technickému průvodci CK tak, aby mohla být včas uskutečněna náprava na
místě. Pokud se nedostatek nepodaří odstranit, sepíše technický průvodce CK se
zákazníkem reklamační protokol. Zákazník poskytuje součinnost
potřebnou k vyřízení reklamace. Na opožděné a nedoložené reklamace nebude
brán zřetel. CK neručí za úroveň cizích služeb u akcí, které si zákazník
objedná na místě u technického průvodce, hotelu či jiné organizace. Dojde-li
k okolnostem, jejichž vznik, průběh a následek není závislý na činnosti a
postupu CK nebo k okolnostem na straně zákazníka, na základě kterých
zákazník zcela nebo zčásti nevyužije objednané, zaplacené a cestovní kanceláří
zabezpečené služby, nevzniká zákazníkovi nárok na úhradu nebo slevu z ceny
těchto služeb. Přeruší-li CK zájezd z důvodu vyšší moci, je povinna učinit
veškerá opatření k dopravě cestujícího zpět. CK neodpovídá za škodu, pokud
byla způsobena zákazníkem, třetí osobou, která není spojena s poskytováním
zájezdu nebo neodvratitelnou událostí, které nemohlo být zabráněno ani při
vynaložení veškerého úsilí, které lze požadovat.
Mimosoudní řešení
spotřebitelských sporů. Dle zákona o ochraně spotřebitele je možné, aby se zákazník obrátil na
Českou obchodní inspekci a zahájil řízení pro
mimosoudní řešení spotřebitelského sporu.
Kontaktní
údaje: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15,
120 00 Praha 2, email: adr@coi.cz; web: adr.coi.cz
Pojištění - Povinné
smluvní pojištění CK.
CK uzavřela
s pojišťovnou Uniqa pojištění, na
základě kterého vzniká zákazníkovi právo na plnění v případech, kdy CK
z důvodu svého úpadku:
a) neposkytne zákazníkovi dopravu z místa pobytu
v zahraničí do České republiky, pokud je tato doprava součástí zájezdu
b) nevrátí zákazníkovi zaplacenou zálohu nebo cenu zájezdu
v případě, že se zájezd neuskutečnil
c) nevrátí zákazníkovi rozdíl mezi zaplacenou cenou zájezdu a
cenou částečně poskytnutého zájezdu v případě, že se zájezd uskutečnil
pouze z části
CK je povinna předat zákazníkovi současně s cestovní smlouvou doklad
pojišťovny, obsahující název pojišťovny, podmínky pojištění a způsob oznámení
pojistné události. Tento doklad je platný pouze ve spojení s potvrzením o
úhradě ceny zájezdu/zálohy. V případě, že zákazníkovi nebude poskytnuta
doprava z místa pobytu v zahraničí zpět do České republiky, pokud je
tato doprava součástí zájezdu, poskytne pojišťovna plnění zabezpečením dopravy
z místa pobytu do ČR vč. nezbytného ubytování a stravování do doby
odjezdu. Zajistí-li si zákazník dopravu vč. nezbytného ubytování a stravování
na vlastní náklady, poskytne mu pojišťovna peněžní plnění pouze do výše, jakou
by musela vynaložit, pokud by dopravu, ubytování a stravování zajišťovala sama.
Nároky zákazníka, které mu vznikly proti cestovní kanceláři v důsledku
neplnění cestovní smlouvy, přecházejí na pojišťovnu, a to až do výše plnění,
které mu pojišťovna poskytla.
Cestovní pojištění
zákazníka. V ceně zájezdů není obsaženo pojištění. CK doporučuje zákazníkům
uzavřít cestovní pojištění, které může pokrývat tato rizika (zdravotní,
úrazové, zavazadla, odpovědnost za škodu a storno zájezdu z důvodu
nemoci).
Závěrečná ustanovení. Tyto Všeobecné podmínky vstoupily v platnost dne 25.5.2018, tvoří nedílnou součást smlouvy
o zájezdu uzavřené mezi zákazníkem a CK Alka –Tour Brno, s.r.o. zastoupená
ing. Karlem Sedlákem a vztahují se na zájezdy
CK Alka-Tour Brno, s r.o., s sídlem 602 00 Brno,
Masarykova 31, , K.O.S. Brno, oddíl C, vložka 17973 ze dne 17.2.1995,
IČ 60737352, DIČ CZ60737352, provozovna 603 00 Brno, Vinařská 17a.
Eventuální neplatnost jednotlivých ustanovení nemá vliv na celkovou
platnost podmínek a
smlouvy.
PODPIS KLIENTA: